mandag 23. august 2010

Hjelp!

Kan noen hjelpe Sjuskeline? Det næmer seg jul, og siden Sjuskeline kom på det allerede nå i August, har hun en skummel plan om å lage julepresanger selv i år.... Kanskje som et plaster på såret fordi hun forlater familien i år. Sjuskeline har nemlig tenkt å tilbringe julehøytiden på hytten. Og familien har selvfølgelig fått utallige oppfordringer om å være med, men av en eller annnen grunn er tanken på juleregn så forlpkkende at de har takket pent nei, alle sammen... :-/ Så Sjuskerullen og Sjuskolaien skal kystbusse sørover til Mongoland for å feiere jul med mormor og morfar, mens Sjuskeline setter seg på flyet og drar til Paradiset :-) Tenk på det, mine venner, om 4 måneder skriver vi lille julaften!



En klassisk digresjon, kan man vel si.... Nå kommer rosinen i lapskausen: Har noen oppskrift på denne sjarmøren? Sjuskeline vurderer sterkt å rdde restegarnkassen, den truer nemlig med å gå over sine bredder og overta hele boden, og hva skal Sjuskeline da gjøre med alt dopapiret?



Håper på hjelp av gode medborgere i blogglandia....... :-)

Ha en forunderlig aften :-)

10 kommentarer:

  1. Skal Sjuskeline feire jul alene på hytten da?
    Håper noen finner mønster til den aldeles nydelige kaninen, for den skal bli julegave til iallefall et par stykker i år! Eller neste år... :)

    SvarSlett
  2. Har ikke oppskrift på akurat den, men Stoff&Stil har noen kjekke og greie oppskrifter på heklede kosedyr.De jeg har heklet kan du se på min blogg, innlegg 8.mai. Oppskriftene kjøpte jeg fra Stoff%Stil på nettet.

    Lykke til med oppryddingen.

    SvarSlett
  3. HVEM skal få den liksom???? Det er jo en TRAGISK presang til de fleste sønner....men trolig en perfekt presang til deg selv;)

    SvarSlett
  4. Ha! Emmeline tror ikke at Sjuskeline KAN hekle! vent å se........ ;-D Og hun skal ha med seg en venninne på hytten, men det er plass til flere....

    SvarSlett
  5. Har ikke oppskriften, men du finner oppskriften på denne herlige lille krabaten her:
    http://www.etsy.com/shop/crochetpattern
    Det er da en kjøpeoppskrift.

    Lykke til... :-)

    SvarSlett
  6. Hva med denne da?
    http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b19&d_id=13&lang=no

    SvarSlett
  7. Nei, jeg begynte jo å tvile litt, kan du hekle, kan ikke tenke meg det? Vi vil ha bevis!

    SvarSlett
  8. HEKLEELEFANT? Det er for spesielt interresserte. Jeg husker jeg strikket nisser på nittitallet. Det er også for spesielt interreserte....

    SvarSlett
  9. Oppskriften kommer fra boken "virka amigurmi" av Mia Bengtson. Jeg har selv lagd en og den er aldeles nusselig :-)
    Oppskriften er på svensk men fullt forståelig likevel. Er det en e-post jeg evt kan scanne fra boka og sende oppskrift til?

    SvarSlett
  10. enig med Emmeline - blir neppe godt mottatt av familiemedlemmer som ikke vil på hytten!

    SvarSlett