mandag 10. mai 2010

En hyllest til kreativiteten



Sjuskeline er veldig kreativ. I teorien. Hun kan dikte opp de utroligste historier, mange vil nok si at hun lyger så hun tror det selv, og hun kan se løsninger der mange andre bare ser problemer. Samtig som hun ser problemer der de ikke finnes, og går det troll i ord, er Sjuskeline såre fornøyd, for da kan hun gni seg i hendene med en selvtilfreds mine og si: "Hva sa jeg?" Men nok selvskryt for denne gang. Selvskryt skal man forrestren lytte nøye til, det kommer rett fra hjertet!

Men Sjuskeline er ikke spesielt kreativ på det mer konkrete planet. Hun har ti tusen tommeltotter, neglesprett og selvb.... Nei, det var det jo Halfdan Sivertsen som hadde. Poenget er at Sjuskeline er DYPT imponert over alle som lager de mest fantastiske kreasjoner utav noen ulldotter og et malingsspann. Eller påskekyllinger av tomme dorullkjerner, uten bruksanvisning. Og en av dem som har imponert Sjuskeline aller mest etter at hun begynte i bloggebuisnesssen, er Snuskebassa. De fantastiske kunstverkene hun tryller frem kan ta pusten fra hvemsomhelt! I tillegg til at hun skriver morsomt og tankevekkende.....Og Sjuskeline er jo den heldige vinner av Snuskebassas spetakkel, som hun kalte sitt lille lotteri for en tid tilbake, hvor Sjuskeline ble den stolte mor til  en ekte Snuskebasse! Har du ikke lest den historien, se her.... 



Nå har Snuskebassa funnet fram pensler og maling, og designet et eget snuskebassa- servise. Sjuskeline så straks og med en gang at dette servise MÅ menigmann få tilgang til, derfor har Sjuskeline tatt seg den frihet å lage en Facebookgruppe, Vi som vil at Snuskebassa skal bli gjestedesigner hos Figgjo. Snuskebassa bor i det området, men jeg er sikker på at dersom andre porselensfabrikanter tar opp hansken, så lar Snuskebassa seg overtale! (Dette er dog ikke klarert med designeren selv)



Sjuskeline lover dyrt og hellig at dersom Snuskebassas servise blir å få kjøpt så skal hun kaste alt hun eier og har av umatchende, krakkelerte og umoderne kopper og fat, (ehhhh..... untatt det som det står Figgjo på da... og julekoppene....) og KUN ha Snuskebassadesign i skapene sine! Men Facebookforbrukermakt krever innsats, og Sjuskeline oppfordere alle som leser dette og er den stolte innehaver av en Facebookprofil, om å melde seg inn i denne gruppen! NÅ!!!
ha en kreativ aften!

8 kommentarer:

  1. Hurra, for et fantastisk servise! Godt tiltak. ☺

    SvarSlett
  2. Wow! DE kuule koppene! Jeg er herved meldt inn i gruppa!!!
    *og koppene føøyk rett til topps på ønskelista mi! Så they better bør lage dem!!!* :)

    SvarSlett
  3. Glimrende tiltak, Sjuskeline!
    Figgjo bør gripe denne sjansen, alt annet ville være forkastelig!
    Jeg bor jo tross alt i sykkelavstand til fabrikken, og det er uten å måtte svette seg ut!
    Jeg føler all respekt og ære for at du har tatt deg tid til å skape denne gruppen. Du vil få din lønn i himmelen!
    Klem fra Liv

    SvarSlett
  4. håper Figgjo har kloke folk i de rette posisjonene, de bør ikke la en sånn sjanse glippe! Vi krysser fingre og tær :-D

    SvarSlett
  5. Det var .... (har ikke ord!)... utrolig fint!!!!!!
    Selvfølgelig medlem av fjesbok-gruppa!

    SvarSlett
  6. Det var jo bare kjempefint, melder meg inn promte..

    SvarSlett
  7. Gleder meg til å se bilder av skapene dine uten umatchende kopper/fat men MED flotte snuskebassa-servise! (for nå har du lovet....)

    SvarSlett
  8. utolig flott!! ble helt forelsket!! skal melde meg inn i facebook gruppen så fort jeg kommer meg hjem ! ;)

    SvarSlett