fredag 10. desember 2010

Åh jul med din glede!

Juleestjernen er i ekte plast og sammen med de tre røde telysestakene er de kjøpt på Plantasjen. De to andre i Istanbul og Praha, mens den flotte hardangersømduken er det Mutter som har sydd.
Sjuskeflumpen var litt skeptisk i går, da Sjuskeline puslet med blogginnlegget sitt. Han mente bestemt at sånnt går det ikke an å skrive, og ALLE vil synes at det er ekkelt. Men det jo det som er fordelen med blogg, man kan skrive akkurat det man vil! Og være forberedt på å ta de reaksjonene som kommer. I dette hjørne av blogglandia er takhøyden stor, og man trenger ikke bekymre seg for mye her.
Julestjernen er ny av året,og kjøpt på Sparkjøp. Den skal få være med på hytten.


Annerledes er det i andre hjørner av blogglandia. Etter å ha lest noen ungdomsblogger, skyndtet Sjuskeline seg hjem igjen, DER var det mye stygt å lese. Et enormt fokus på utseende, vekt, merkelær og sminke, og regelrett uskjelling av hverandre dersom noen hadde et divergerende syn.

Var det sånn da Sjuskeline var ung også? Sjuskeline har desperat forsøkt å aktivere begge hjernecelene, men kan ikke huske noe som lignet. En og annen tulletelefon, og litt fnising bak ryggen på noen av medeleven, det forekom nok, men ikke i slikt omfang og av en slik art! Og det skrevne ord er et sterkt medium.


Buddah må vike for nissefar i desember :-) Ekte colanisse som Sjuskolaien finn i kaledergave på barneskolen for leeeenge siden...

Nei, huff, dette høres jo ut sem en moralpreken, pekefingre vil vi ikke ha her.

Sjuskeflumpen er hjemme på førjulsferie, og huset er så godt som julepyntet. Stakkars Sjuskeflumpen, han brukte sine første 2 dager på å rydde, og nå er det skremmende ryddig her. Sjuskeline virrer rundt seg selv og stiller dumme spørsmål, som "Hvor er det Allerset som lå midt på gulvet? Hvor har du lagt de tykke ullsokkene mine, som jeg hadde arkivert inder sofaen? OI, hvor fant du øretelefonene mine?"Og hun må jo innrømme at Sjuskeflumpens system funker bedre enn Sjuskeline sitt. Når bare Sjuskeline finner ut av det..... :-D


Nordiske klatrenisser i tau. Lurer på om de når taket før jul? Da kan de tørke litt støv ;-)

Sjuskeflumpen må nok reise tilbake på jobb før den orntlige julehøytiden setter inn, men Sjuskeline rømmer ladet, og skal feire jul på hytten, så det gjelder å få mest mulig jul utav dagene som kommer.

Ha en førjulsfredelig fredagsaften :-)

8 kommentarer:

  1. Liker bloggen din så mye bedre enn de hvite interiørbloggene...

    SvarSlett
  2. Takk, Smykkeline :-)

    Sjuskeflumpem har nettopp fått stjerne i boken og en god latter, fordi Sjuskeine bryter ut i vill jubel over at han har funnet den grønne ullgenseren på julestjernebildet :-) Og at Sjuskeline først oppdager den på bildet!

    Blogg er smart :-D

    SvarSlett
  3. Ho ho ho...Emmeline liker også bloggen bedre enn...okey...Emmeline er en hvit interiørblogger og kan jo ikke akkurat starte med å hate seg selv, men elsker likevel Sjuskeline og hennes blogg!
    Det er så DEILIG at du er tilbake i godt gammelt slag. Jeg sitter her og ser og ser på bilder og er bare så overveldet av overveldelse:) Du er bare helt ubetalelig:)

    SvarSlett
  4. Herlig!
    Befriende for oss som akkurat nå står på hodet i gaver, halvferdig pynt og prosjekter til adventskalenderblogging, adventskonserter med øving og med baking (vel det siste var kanskje mer en ønsketenkning...)
    Forresten veldig enig med deg ang.ungdomsblogging!!
    Kos deg i julepyntet hus!

    SvarSlett
  5. Åh sjuskeline! Nå kjenner jeg hvor tomt det var under oppussingen! :) Jeg er såååå glad du er tilbake!
    Jeg har også sånne runde telysholdere fra hytteplassen din :) Men mine er sånn julete i fargene... og jeg er såååå glad for at jeg så dem inne hos deg nå for da kom jeg på at de hadde jeg jo lagt på en lur plass i fjor så jeg ikke skulle glemme dem i år :) Det er jo så fint lys i dem!

    Du minner meg så om min tante når det kommer til organisering og rydding. Hun er også alternativt innstillt på dette med orden :) Vi skal ikke alle være like! Sånn er det med den saken!

    Ha en deilig adventshelg!

    SvarSlett
  6. Herlig å ha deg tilbake !Julepynten din er akkurat slik som jeg forventet i ekte sjuskeline stil.Jeg er nok din rake motsetning har både støv på hjernen og får pusteproblemer hvis det ikke er ryddig, så for meg er det terapi å besøke bloggen din. Har en god venninne som er et rotehode og akkurat som deg finner hun ingenting,bankkortet er i en bukse i vaskemaskinen,bilnøkklene i kjøleskapet og lommeboken gjenglemt på butikken!Du verden så mye tid hun bruker på å lete og for et sirkus det er å være tilskuer til galskapen. Ha en fin helg!

    SvarSlett
  7. Du er ihvertfall deg sjøl,og jammen godt du har Sjuskeflumpen,hi,hi!!
    De julestjernene er ganske holdbare og!!!
    Solstrålemannen vannet en silkeblomst i to mnd før han skjønte poenget!!
    Kosa deg på hytta i julen!
    Herlig å besøke bloggen din!
    Goe klem fra Sol

    SvarSlett
  8. Novembersymra har en Sjuskeline i magan. Problemet er alle de andre. Orker blant annet ikke blikk og skjulte kommentarer fra svigermor. Er en utpreget fasade- og skippertakrydder. Så mye lettere å ta ting ut av skapet enn finne plass inn. Noen eller noe fyller ledig tomrom med en gang noe annet er fjernet. Vet du hvem? Anser meg som et kreativt og levende menneske, kan det være grunnen. Det skjer liksom noe rundt meg hele tiden..

    SvarSlett