fredag 12. november 2010

Freddagskveldsforberedelser.........

Innsiden av peisen før operasjon støvsuging


Det er freddan...... Sjuskeline hadde store planer for denne kvelden. Det vil i de fleste andres øyne si absolutt ingen planer, men Sjuskeline hadde altså følgende agenda: Fyr i peisen, pepperkaker, lumumba og gullrekken. Ikke nødvendigvis i den rekkefølge, mer i en salig blanding.

Men det er nå engang sånn her i livet at visse sktiviteter forusetter forarbeid av et visst omfang. Sjuskeline begynte dette forarbeidet allerede i går, da hun var på Europris og kjøpte 2 pittesmå sekker med ved til å putte i peisen. Ingen ved, intet bål! Det er et gammelt visdomsord. Men før Sjuskeline kunne skride til verket og putte ved i peisen, måtte peisen tømmes for forrige vinters etterlatensskaper. Det var nemlip stappull av aske, slik peiser ofte blir. Selve tømmingen gikk greit, det var tefat, lekespade og plastposer. Svisj, svisj :-)  Som den klondrian Sjuskeline er, klarte hun selvfølgelig å søle annselige mengder aske på gulvet. Dette burde ikke være noe problem, Sjuskeline HAR nemlig støvsuger!

Innsiden av støvsuger etter operasjon støvsuging


På med treskeverket, bort til peisen, og vekk med asken! Plutsekig hørte Sjuskeline et relativt kraftig FUPP, Og da hun snur seg har askeskyen rammet sjuskestuen. Støvsugerposen, som Sjuskeline egenhendig hadde mintert etter alle kunstens regler, hadde rett og slett eksplodert! Sjuskeeline ble så indignert over at støvsugeren, som for noen måneder siden kostet en hel sydentur, kunne oppføre seg sånn, at hun i beflippelsen rev ned en te-lysestake dom dtod på peishyllen. Perfekt timing, glasskår over hele stuegulvet, og støvsuger som ikke vil samarbeide!

Stuekos i November :-/



Så istedetfor peiskos og lumumba, har nå Sjuskeline alle dører og vinduer på vid gap, minusgrader i stuen, og hun selv har søkt tilflukt på rommet til Sjuskolaien. Hun er nå pr. deinisjon askefast og klimaflykning i eget hus :-( Og hun har sverget på aldri å ta i uttysket som kaller seg støvsuger ever!

Dette er ikke Sjuskestuen, men det kunne vært.....


Men kvelden er ennå ung, det er ennå håp om lumumba og gullrekken...... Bare stormen i Sjuskelstuen legger seg....

Ha en støvfri aften :-)

11 kommentarer:

  1. Stygt å le... men ser det heile føre meg! Ei ulukke kjem sjeldan åleine, heiter det!

    SvarSlett
  2. Ho ho ho, nei huff. Finnes en sånn artig bøtte man monterer på støvsugeren, ser ut som et tiliters malingsspann. Aska går i bøtta...og bøtta kan ikke eksplodere...men det foutsetter at du har en støvsuger som virker da....

    SvarSlett
  3. Du har min fulle sympati! Noe lignende hendte meg for en stund siden da Hubby hadde funnet det for godt å støvsuge inni oljefyren. Da jeg skulle bruke støvsugeren neste gang, kom det et smell, og POFF så ble nymalte vegger og gulv dekket med seig aske som nesten ikke lot seg vaske bort igjen. Du kan tro det kom noen gloser...
    Ta det en rødvin, så blir alt så meget bedre! :-)

    SvarSlett
  4. Synd du var litt for sein for Emmelines utlodning!

    SvarSlett
  5. Av og til--- vel --ganske ofte er det faktisk sånn at jeg tenker at vi to skulle ha byttet hjem for en helg eller noe deromkring. Jeg har en merkelig følelse at det hadde vært stoff nok til en fjernsynsdokumentar a là den store reisen eller deromkring...Er du med??? Jepp...Støvsuge aske til eksplosjonsnivå??? Herrejemini altså!

    SvarSlett
  6. Huff, jeg ber ydmykt om unnskyldning for at jeg begynte å le da jeg leste innlegget, men ingen kan skrive om en støvsuger-aske-eksplosjon slik som du! ;o)Håper ting ordner seg mellom deg og støvsugeren, og at du får en fortsatt flott og askefri helg!
    -Cathrin-

    SvarSlett
  7. hehehe- stakkars sjuskeline, heldige oss som kan lese og le :)

    SvarSlett
  8. Emmeline, jeg tar GJERNE den utfordringen! Men da får du ta med deg Emmelinemannen, tenker han blir dypt takknemlig over den konen og det hjemmet han har etterpå :-D

    Klem

    Og det er lov å le...... Det gjør jeg oxo..... Er mest redd for Sjuskekattlabbene med alle de pittesmå glassbitene, men har oftret areobicmatten min. Godt at den kan brukes til noe....

    SvarSlett
  9. hang meg egentlig mest opp i lumumbaen jeg. . . Trodde det var bare i min tullete familie at slikt er en selvfølgelighet. . . :)

    SvarSlett
  10. Fupp.
    Unnskyld, men jeg så det bare for meg og nå hører jeg bare ...fupp...

    Håper kvelden tok seg opp.

    SvarSlett
  11. Hahaha :oD Ubetalelig innlegg! Ikke pent å le, men du har reddet dagen!
    Håper du har hatt en bra helg tross alt :o)

    SvarSlett